✓ Levering fra 195 kr ✓ Toll inkludert i prisen
Qvesarum Ikon

Kategorier

Produkter

Kategorier

Favoriter

Du har inga favoriter.

Du har inte besökt några produkter.

Du har inga listor.

Handlekurv

Du har ingen produkter i handlekurven.

Kjøpsvilkår – bedrift

Hos Qvesarum har vi en ambisjon om å alltid tilby god service og gi så tydelig informasjon som mulig til kundene våre. Derfor har vi utarbeidet disse kjøpsvilkårene, som vi anbefaler at du går gjennom før du gjennomfører et kjøp hos oss. Dersom du har noen spørsmål, er du velkommen til å ta kontakt med oss!

Innledning

Disse kjøpsvilkårene gjelder ved kjøp av varer på www.qvesarum.no («nettsiden»), som eies og tilbys av QVESARUM NORGE AS, Busterudgata 11, 1776 Halden, organisasjonsnummer 926 033 077 («Qvesarum», «vi», «oss», «vår»). Disse vilkårene gjelder for kjøp på nettsiden av bedrifter, organisasjoner eller personer som handler på vegne av en bedrift/organisasjons vegner («kunde», «du», «din»).

For privatpersoner er det andre kjøpsvilkår som gjelder, som du kan finne her.

Kontaktinformasjon til kundeservice:

Telefon: +46 (0)413-50 03 30

E-post: [email protected]

​Priser, bestilling og betaling

Alle prisene på nettsiden er angitt i NOK og inkluderer merverdiavgift (moms). Avgifter for frakt og betaling kan tilkomme, men vil bli opplyst før du fullfører ordren ved å godkjenne betalingen.

En bestilling kan enkelt og sikkert gjennomføres på nettsiden. Bestillingen er bindene når du har gjennomført det siste steget i kassen (betalingen). Du mottar en ordrebekreftelse via e-post umiddelbart etter at bestillingen er gjennomført. Ordrebekreftelsen inneholder en oversikt over bestillingen din, i tillegg til viktig informasjon som du bør ta vare på.

Dersom du oppdager at noe er feil i ordrebekreftelsen, som f.eks. feil i navn/adresse eller varer som ble bestilt, så ber vi deg kontakte oss så raskt som mulig, slik at vi kan prøve å rette det. Vær oppmerksom på at du som kunde har ansvar for at alle opplysninger er korrekte, og at du selv står ansvarlig for ekstra kostnader som kan forekomme av feilaktige opplysninger. Qvesarum forbeholder seg retter til å nekte bestillinger.

Betaling

Hos Qvesarum kan du trygt og enkelt betale via Nordea Connect Checkout, som er en sikker elektronisk betalingspartner (Nordea Bank Abp, filial i Norge, Essendrops gate 7, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo, Org.nr. 920058817).

I kassen tilbys en rekke ulike betalingsmetoder som du kan velge mellom. Spesielle vilkår kan gjelde ved bruk av visse betalingsmetoder. Se mer informasjon vedrørende vilkår i kassen. For visse betalingsmetoder, som f.eks. faktura, kan renter og purregebyr forekomme ved manglende betaling.

​Levering

Qvesarum tilbyr ulike leveringsmetoder, som spesifiseres i kassen. Vanlig leveringstid er 8-12 hverdager. Bestillinger som gjennomføres på nettsiden skal ha en leveringsadresse som er i Norge. Leveranser kan kun sendes til øyer med broforbindelse. For leveranser til øyer som ikke har en broforbindelse, ber vi deg kontakte oss før du gjennomfører en bestilling. Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen.

Avhenting i butikken vår

Dersom du ønsker å avhente bestillingen din på lageret vårt i Löberöd, ber vi deg om å kontakte oss etter at du har gjennomført bestillingen din. Merk at vi ikke kan garantere at det er mulig for deg å avhente bestillingen din selv, da det er avhengig av tilgjengelige ressurser på lageret. Når du kontakter oss vedrørende muligheten om å avhente bestillingen din hos oss mottar du informasjon om dette er mulig, i tillegg til videre instrukser og informasjon.

MERK! For å beskytte lagerpersonalet vårt i forbindelse med den nåværende COVID-19-pandemien, så har vi lavere ressurser for utlevering av bestillinger enn vanlig. Kontakt oss før eller etter at du har gjennomført bestillingen din, for å høre om det er mulig for deg å hente bestillingen din hos oss.

Ikke-avhentede ordre/nektet mottakelse av ordre

Dersom en bestilling som leveres av Bring ikke blir avhentet, vil en avgift på 300 kr for returkostnad og håndtering debiteres. Om du nekter å motta en pallforsendelse eller ikke var på adressen for å kvittere for leveransen, og den dermed sendes i retur til oss, så debiteres en avgift for returkostnad og håndtering etter vår aktuelle prisliste. Se prisen for levering per halve eller hele pall for en indikasjon på hva dette vil koste.

Forsinkelse av levering

Dersom det oppstår en forsinkelse av leveringen som har vesentlig betydning for deg som kunde, så har du rett på å heve avtalen med oss uten kostnad. Vi skal levere bestillingen uten unødvendige forsinkelser og senest 30 dager etter at du har gjennomført bestillingen, dersom ikke lengre leveringstid er avtalt da bestillingen ble plassert. Dersom det oppstår en forsinkelse utenfor vår kontroll, så kan ikke Qvesarum anses som ansvarlig for dette. Vi kan dermed heller ikke bli holdt ansvarlig for skader eller kompensasjon, dersom dette ikke har blitt spesielt avtalt mellom partene eller blitt bestemt etter lov.

Ikke mottatte varer/transportskade og -risiko

Qvesarum er ansvarlig for bestillingen din frem til du fysisk har mottatt den. Dersom du kan se at det er synlige transportskader på emballasje/produkt når du avhenter pakken eller den leveres på adressen din, så ber vi deg om å nekte å motta den og rapportere skaden til leverandøren. Dersom du har mottatt et produkt med skade som følge av transport, og som ikke var synlig eller mulig å oppdage ved leveringen, ber vi deg om å kontakte oss så raskt som mulig.

Dersom leveringen ikke stemmer overens med informasjonen som står på ordrebekreftelsen din, så ber vi deg om å kontakte oss så raskt som mulig. Vi kommer deretter til å undersøke dette og dersom det har skjedd en feil, så sender vi riktig produkt eller tilbakebetaler beløpet. Dette avhenger dog av hva som avtales og hva som er mulig. Eventuell returkostnad og/eller frakt for en ny vare skal ikke betales av kunden i dette tilfellet.

Returrett

Vi tilbyr 14 dagers returrett for bedrifter og organisasjoner. Dersom du vil returnere et kjøp, skal dette skje ved at du kontakter oss eller leverer returen til vår adresse, innen 14 dager fra bestillingen er mottatt. Etter at du har informert oss om returen, skal du sende bestillingen i retur til oss innen 14 hverdager. Du kan undersøke varen i samme grad som det anses rimelig å gjøre i en fysisk butikk. Fraktkostnader eller andre avgifter som tilkommer ved bestilling av varer, tilbakebetales ikke ved retur. OBS! Produkter som har blitt produsert etter ønsker fra deg vedrørende mål, materiale eller lignende er unntatt fra returretten.

Retur

Dersom du angrer helt eller delvis på kjøpet ditt, så skal du returnere det eller de produktene som du angrer på. Som kunde står du selv ansvarlig for å betale returkostnaden og du er også ansvarlig for at produktet kommer frem til oss i en god stand. Du må derfor pakke inn produktet på en måte som sikrer at produktet ikke blir skadet under transport. Vi anbefaler at du sender varen i retur i sin originale emballasje.

Dersom du bruker en returetikett som er laget av og sendt fra oss, er du fortsatt ansvarlig for at produktene returneres til Qvesarum i en god stand. Dette vil si at emballasjen som benyttes ved returen er forsvarlig. Øvrig ansvar for risiko ved frakten (f.eks. at pakken blir borte) pålegges Qvesarum. Dersom du ikke benytter en returetikett som vi har laget og tilsendt, men et annet alternativ for retur, så ligger det fullstendige ansvaret for at returen kommer frem til oss i god stand på deg som kunde.

Instruksjoner for retur

  • Gjør klar returen – Pakk aller helst varene ned igjen i sin originale emballasje, og deretter ned i en annen passende emballasje. Vi anbefaler at du bruker samme emballasje som du mottok bestillingen i fra oss, forutsatt at den er uskadet.
  • Legg i informasjon om bestillingen – Skriv ut en kopi av ordrebekreftelsen din, fakturaen din eller angrerettskjemaet, og fyll også ut betalingsinformasjonen din på denne informasjonen. Legg den med i pakken, slik at vi kan identifisere returen din. Lukk pakken.
  • Bestill retur – Du kan velge å arrangere returen helt selv eller å kjøpe en returetikett fra oss. Dersom du ønsker å kjøpe en returetikett fra oss, kan du lese mer om dette nedenfor. Sett på returetiketten og lever pakken/avtal avhenting av returen din.

Returen skal sendes til:

Qvesarum AB
Slogstorp 10:36
241 61 Löberöd

Sverige

Retur gjennom Qvesarum

For å gjøre returen enklere for deg, så tilbyr vi returetiketter som du kan bruke ved en eventuell retur.

Returkostnad pakke: XX kr – les mer og kjøp her

Returkostnad halv pall: XX kr – les mer og kjøp her

Returkostnad hel pall: XX [MR6] kr – les mer og kjøp her

Avdrag for verdiforminskning og tilbakebetaling

Dersom produktene du sender i retur er i en dårligere tilstand enn da du mottok det, som gjør at det ikke lenger kan selges til den opprinnelige prisen eller selges overhodet, så kan Qvesarum foreta et avdrag fra summen som tilbakebetales til deg. Avhengig av omfanget på skadene og verdi ved et evt. nytt salg av produktet, så kan et passende avdrag gjøres på opptil 100% av produktets verdi.

Vi tilbakebetaler beløpet som du betalte for varene uten unødvendig forsinkelse etter at vi har mottatt og behandlet din retur, og senest 14 dager fra da du informerte oss om at du ville benytte deg av angreretten din, forutsatt at du har mottatt produktene og har bevis for at produktene har blitt sendt i retur til oss.

Reklamasjon

Som bedrift har du rett til å reklamere på et feilaktig produkt i to år fra den datoen du mottok bestillingen din. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil, transportskader og for produkter som avviker fra det som ble avtalt mellom kunden og Qvesarum, eller som på andre måter utviser feil. Dersom du reklamerer på et feilaktig produkt etter 6 måneder fra da du mottok det, så er det ditt ansvar å bevise at feilen har vært der fra starten av. Ved en godkjent reklamasjon, vil vi reparere varen til en original tilstand eller bytter ut varen med en ny vare. I visse tilfeller har du også rett til å heve avtalen og bli tilbakebetalt. Du skal alltid reklamere på produktet så fort som mulig og uten unødvendige forsinkelser etter at feilen har blitt oppdaget. 2 måneder etter at feilen har blitt oppdaget vil alltid anses som en rimelig tid for varsling.

Ønsker du å reklamere på et produkt, ber vi deg om å fylle ut reklamasjonsskjemaet vårtfør du sender varen i retur til oss. Vi vender tilbake til deg på henvendelsen og kommer med videre instruksjoner så raskt som mulig. Ved godkjent reklamasjon betaler du naturligvis som kunde ikke for eventuell returkostnad eller frakt for erstattende produkter.

Reklamasjon på spesialtilpassede produkter

Vi følger anbefalinger innenfor bransjen vedrørende evaluering av verksteder og malearbeid, som innebærer at vi evaluerer hvert enkelt tilfelle individuelt.

Reservasjonsrett

Krav på betingelser/installering av solgte produkter

En rekke av produktene vi selger på nettsiden krever å bli installert av fagpersoner og/eller visse betingelser, f.eks. etter plan- og bygningsloven. Det er kundens ansvar å sikre at nødvendige betingelser og lover for installering overholdes. På hjemmesiden til lovdata finner du mer informasjon om betingelser og lover. Vi anbefaler at man bruker et ansvarlig foretak for å sende søknaden til kommunen på dine vegne. Reklamasjon eller skader som følge av feilaktig installering, blir ikke kompensert av Qvesarum.

Force Majeure

Vi tar forbehold om at det er avtaler som til en viss grad ikke kan fullføres dersom det forekommer omstendigheter som er utenfor vår kontroll eller som vi ikke kunne forutse eller overvinne. Dette gjelder også omstendigheter som kompliserer, forhindrer eller forsinker at avtalen fullføres. Dette gjelder bl.a. handlinger eller unnlatelser fra myndighetene, ny eller endret lovgivning, arbeidskonflikter, krig eller fare for krig, blokkeringer, brann, eksplosjon, oversvømmelser, naturkatastrofer eller ulykker av større omfang. I force majeure inngår også beslutninger fra myndighetene som påvirker markedet og produkter negativt, f.eks. restriksjoner, advarsler, salgsforbud osv.

Konfliktløsning

Dersom det skulle oppstå en konflikt mellom deg og oss, og denne mot formodning ikke kan løses, så skal konflikten prøves i retten etter lovgivning. Dersom en sak prøves for Forbrukerrådet, så kommer vi til å følge beslutningen til denne nemden. Dersom du ønsker å opprette en sak, kan du kontakte Forbrukerrådet via post til Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo eller via telefon til 23 40 05 00. Du kan også opprette en sak via EU-kommisjonens nettportal for konfliktløsning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.