Informasjonskapsler

Qvesarum bruker informasjonskapsler for å gi deg en bedre kundeoppplevelse. Dersom du fortsetter å bruke dette nettstedet, godkjenner du bruk av obligatoriske informasjonskapsler som vil bli brukt til intern analyse og optimering. Om du også vil godkjenne at tredjeparter kan lagre brukeratferden din på nettsiden vår, for å gi deg en mer personlig kundeopplevelse her hos oss og på andre nettsider, klikker du på knappen "Jeg godkjenner".

Disse informasjonskapslene er nødvendige for at nettstedet vårt skal fungere. For eksempel. lagt til produkter i handlekurven, produktkonfigurasjoner, brukerinnstillinger osv.

Statistiske informasjonskapsler hjelper oss med å analysere og optimalisere nettstedet vårt for en bedre opplevelse.

Markedsføringskapsler er tredjeparts informasjonskapsler som brukes til å vise relevante og engasjerende annonser til den enkelte bruker. Ingen informasjon som kan knyttes til en person lagres, bare nettleserens unike ID.

Ikon för att aktivera sökfältet
Ikon för varukorgen
0

Du har inte lagt några artiklar i varukorgen.

Kjøpsvilkår – privatpersoner

Hos Qvesarum har vi en ambisjon om å alltid tilby god service og gi så tydelig informasjon som mulig til kundene våre. Derfor har vi utarbeidet disse kjøpsvilkårene, som vi anbefaler at du går gjennom før du gjennomfører et kjøp hos oss. Dersom du har noen spørsmål, er du velkommen til å ta kontakt med oss!

Innledning

Disse kjøpsvilkårene gjelder ved kjøp av varer på www.qvesarum.no, som eies og tilbys av:

QVESARUM NORGE AS
Busterudgata 11
1776 Halden
Organisasjonsnummer 926 033 077


Kjøp på nettsiden kan gjøres av privatpersoner som er bosatt i Norge, og som er minst 18 år gammel eller har tillatelse fra en verge. For virksomheter er det andre kjøpsvilkår som gjelder, som du kan finne her.


Kontaktinformasjon til kundeservice:

Telefon: +46 (0)413-500 330

E-post: weblogistic@qvesarum.no


Priser, bestilling og betaling

Alle prisene på nettsiden er angitt i NOK og inkluderer merverdiavgift (moms). Avgifter for frakt og betaling kan tilkomme, men vil bli opplyst før du fullfører ordren ved å godkjenne betalingen.

En bestilling kan enkelt og sikkert gjennomføres på nettsiden. Bestillingen er bindene når du har gjennomført det siste steget i kassen (betalingen). Du mottar en ordrebekreftelse via e-post umiddelbart etter at bestillingen er gjennomført. Ordrebekreftelsen inneholder en oversikt over bestillingen din, i tillegg til viktig informasjon som du bør ta vare på.

Dersom du oppdager at noe er feil i ordrebekreftelsen, som f.eks. feil i navn/adresse eller varer som ble bestilt, så ber vi deg kontakte oss så raskt som mulig, slik at vi kan prøve å rette det.

Betaling

Hos Qvesarum godtar vi følgende betalingsmetoder: Visa, Mastercard, Vipps eller AfterPay Faktura fra Arvato. Vi bruker Nordea Connect Checkout som betalingspartner, som er en sikker elektronisk betalingspartner (Nordea Bank Abp, filial i Norge, Essendrops gate 7, Postboks 1166 Sentrum, 0107 Oslo, Org.nr. 920058817).

Betaling med kort

Du kan velge å betale med kort på nettsiden vår, hvor vi godtar betaling med Visa eller Mastercard. Betalingen blir reservert på kontoen din når du godtar kjøpet på nettsiden vår, og blir deretter først trukket når varen blir sendt fra oss (dersom det er unntak fra dette, som f.eks. ved bestilling av spesialtilpassede dører, vil dette fremkomme når du plasserer bestillingen på nettsiden).

AfterPay Faktura

Du kan også velge å betale med AfterPay Faktura. Fakturaen fra AfterPay sendes til deg på den e-postadressen som du har oppgitt i bestillingen din samme dag som ordren din sendes fra oss. Deretter har du 14 dager på deg til å betale denne fakturaen. Når du velger AfterPay som betalingsmetode, godkjenner du også at Arvato Finance AS gjennomfører en kredittsjekk av deg. Du kan lese mer om vilkårene for betaling med AfterPay faktura her.

I tillegg til vanlig AfterPay Faktura, kan du velge å benytte deg av følgende betalingsmetoder med faktura fra Afterpay:

AfterPay Konto:

Med AfterPay Konto kan du velge å samle alle kjøpene dine gjennom AfterPay på én månedsfakura. Det minste beløpet som skal betales vil fremkomme på selve månedsfakturaen. Du kan når som helst velge å betale inn hele den resterende saldoen, uten at det påløper ytterligere kostnader. Du kan lese mer om AfterPay Konto her.

AfterPay Delbetaling:

Med AfterPay Delbetaling kan du dele opp beløpet som skal betales i et bestemt antall måneder. Du vil dermed betale et fast beløp per måned frem til at hele beløpet er nedbetalt. Du kan når som helst velge å betale inn hele den resterende saldoen, uten at det påløper ytterligere kostnader. Du kan lese mer om AfterPay Delbetaling her.

Vipps

Vi tilbyr også betaling gjennom Vipps, som er en sikker elektronisk betalingspartner. Betalingssiden til Vipps er sikret med SSL, hvor alle detaljer er kryptert. For mer informasjon og for å se vilkårene til betalings gjennom Vipps, så kan du klikke her.


Levering

Vi leverer med Bring hjemlevering eller levering til hentested. Bestillingen din vil normalt bli levert innen 8-12 hverdager fra den dagen du plasser en bestilling på nettsiden vår. Bestillinger som gjennomføres på nettsiden skal ha en leveringsadresse som er i Norge. Leveranser kan kun sendes til øyer med broforbindelse. For leveranser til øyer som ikke har en broforbindelse, ber vi deg kontakte oss før du gjennomfører en bestilling. Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen.

Ikke-avhentede ordre/nektet mottakelse av ordre

Dersom en bestilling som leveres av Bring ikke blir avhentet, vil en avgift från 200 kr for returkostnad og håndtering debiteres. Om du nekter å motta en pallforsendelse eller ikke var på adressen for å kvittere for leveransen, og den dermed sendes i retur til oss, så debiteres en avgift for returkostnad og håndtering etter vår aktuelle prisliste. Se prisen for levering per halve eller hele pall for en indikasjon på hva dette vil koste.

Forsinkelse av levering

Dersom det oppstår en forsinkelse av leveringen som har vesentlig betydning for deg som kunde, så har du rett på å heve avtalen med oss uten kostnad. Vi skal levere bestillingen uten unødvendige forsinkelser og senest 30 dager etter at du har gjennomført bestillingen, dersom ikke lengre leveringstid er avtalt da bestillingen ble plassert. Dersom det oppstår en forsinkelse utenfor vår kontroll, så kan ikke Qvesarum anses som ansvarlig for dette. Vi kan dermed heller ikke bli holdt ansvarlig for skader eller kompensasjon, dersom dette ikke har blitt spesielt avtalt mellom partene eller blitt bestemt etter lov.

Ikke mottatte varer/transportskade og -risiko

Qvesarum er ansvarlig for bestillingen din frem til du fysisk har mottatt den. Dersom du kan se at det er synlige transportskader på emballasje/produkt når du avhenter pakken eller den leveres på adressen din, så ber vi deg om å nekte å motta den og rapportere skaden til leverandøren. Dersom du har mottatt et produkt med skade som følge av transport, og som ikke var synlig eller mulig å oppdage ved leveringen, ber vi deg om å kontakte oss så raskt som mulig.

Dersom leveringen ikke stemmer overens med informasjonen som står på ordrebekreftelsen din, så ber vi deg om å kontakte oss så raskt som mulig. Vi kommer deretter til å undersøke dette og dersom det har skjedd en feil, så sender vi riktig produkt eller tilbakebetaler beløpet. Dette avhenger dog av hva som avtales og hva som er mulig. Eventuell returkostnad og/eller frakt for en ny vare skal ikke betales av kunden i dette tilfellet.

Angrerett

Som privatkunde har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varene dine. Ved dellevering av en bestilling, gjelder denne perioden fra den dagen du mottar den siste delen av bestillingen.

Merk at angreretten ikke gjelder for produkter som er spesiallaget etter bestilling, som f.eks. produkter bestilt med spesifikke, tilpassede mål. Les mer om dette nedenunder under «Spesiallagde produkter og produkter laget på ønskede mål».

Angreretten gir deg rett til å undersøke varene på en måte som ikke skader produktene eller gjør dem uegnet for videre salg. Du kan undersøke varen i samme grad som det anses rimelig å gjøre i en fysisk butikk. Dersom du angrer på kjøpet ditt, enten helt eller delvis, skal du sende disse varene i retur til oss. Les mer nedenfor.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, skal du informere oss om dette innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din i sin helhet. Du kan velge om du ønsker å bruke denne standardblanketten ved angret kjøp eller informere oss via e-post. Etter at du har informert oss om at du vil angre på kjøpet, skal du sende varene i retur til oss innenfor 14 dager.

Spesiallagde produkter og produkter laget på ønskede mål

Produkter som har blitt produsert etter ønsker fra deg vedrørende mål, materiale eller lignende er unntatt fra angreretten.


Retur

Dersom du angrer helt eller delvis på kjøpet ditt, så skal du returnere det eller de produktene som du angrer på. Som kunde står du selv ansvarlig for å betale returkostnaden og du er også ansvarlig for at produktet kommer frem til oss i en god stand. Du må derfor pakke inn produktet på en måte som sikrer at produktet ikke blir skadet under transport. Vi anbefaler at du sender varen i retur i sin originale emballasje.

Dersom du bruker en returetikett som er laget av og sendt fra oss, er du fortsatt ansvarlig for at produktene returneres til Qvesarum i en god stand. Dette vil si at emballasjen som benyttes ved returen er forsvarlig. Øvrig ansvar for risiko ved frakten (f.eks. at pakken blir borte) pålegges Qvesarum. Dersom du ikke benytter en returetikett som vi har laget og tilsendt, men et annet alternativ for retur, så ligger det fullstendige ansvaret for at returen kommer frem til oss i god stand på deg som kunde.

Instruksjoner for retur

  • 1. Gjør klar returen – Pakk aller helst varene ned igjen i sin originale emballasje, og deretter ned i en annen passende emballasje. Vi anbefaler at du bruker samme emballasje som du mottok bestillingen i fra oss, forutsatt at den er uskadet.
  • 2. Legg i informasjon om bestillingen – Skriv ut en kopi av ordrebekreftelsen din, fakturaen din eller angrerettskjemaet, og fyll også ut betalingsinformasjonen din på denne informasjonen. Legg den med i pakken, slik at vi kan identifisere returen din. Lukk pakken.
  • 3. Bestill retur – Du kan velge å arrangere returen helt selv eller å kjøpe en returetikett fra oss. Dersom du ønsker å kjøpe en returetikett fra oss, kan du lese mer om dette nedenfor. Sett på returetiketten og lever pakken/avtal avhenting av returen din.

Returen skal sendes til:

Qvesarum AB
Slogstorp 10:36
241 61 Löberöd
Sverige

Retur gjennom Qvesarum

For å gjøre returen enklere for deg, så tilbyr vi returetiketter som du kan bruke ved en eventuell retur.

Returkostnad pakke: 195 kr

Returkostnad halv pall: 1250 kr

Returkostnad hel pall: 2500 kr

Bytte

Dersom du ønsker å gjøre et bytte på en vare som du har kjøpt hos oss, må du sende den varen som du ønsker å bytte i retur til oss. Deretter må du selv legge inn en ny bestilling på nettsiden vår for den varen som du ønsker å motta istedenfor. Du blir refundert for varen du sender i retur til oss når vi har mottatt og behandlet denne returen.

Merk at det er visse produkter hvor normal angrerett ikke gjelder. Du kan lese mer om dette under ‘Angrerett’. Merk også at det kan forekomme avdrag ved verdiforminskning av returnerte varer, som du kan lese mer om under ‘Avdrag for verdiforminskning og tilbakebetaling’.

Avdrag for verdiforminskning og tilbakebetaling

Dersom produktene du sender i retur er i en dårligere tilstand enn da du mottok det, som gjør at det ikke lenger kan selges til den opprinnelige prisen eller selges overhodet, så kan Qvesarum foreta et avdrag fra summen som tilbakebetales til deg. Avhengig av omfanget på skadene og verdi ved et evt. nytt salg av produktet, så kan et passende avdrag gjøres på opptil 100% av produktets verdi.

Vi tilbakebetaler beløpet som du betalte for varene uten unødvendig forsinkelse etter at vi har mottatt og behandlet din retur, og senest 14 dager fra da du informerte oss om at du ville benytte deg av angreretten din, forutsatt at du har mottatt produktene og har bevis for at produktene har blitt sendt i retur til oss.

Dersom du har angret på hele bestillingen din refunderer vi deg, utover produktenes verdi, også fraktkostnaden tilsvarende den billigste tilgjengelige fraktmetoden ved bestillingstidspunktet. Dersom du har valgt en annen fraktmetode enn den billigste som ble tilbudt, blir du refundert for mellomlegget. Tilbakebetalingen foregår alltid ved samme betalingsmetode som ble brukt ved bestillingen, dersom ikke annet er avtalt.

Reklamasjon

Som privatkunde har du rett til å reklamere på et feilaktig produkt i to år fra den datoen du mottok bestillingen din. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.Reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil, transportskader og for produkter som avviker fra det som ble avtalt mellom kunden og Qvesarum, eller som på andre måter utviser feil. Dersom du reklamerer på et feilaktig produkt etter 6 måneder fra da du mottok det, så er det ditt ansvar å bevise at feilen har vært der fra starten av. Ved en godkjent reklamasjon, vil vi reparere varen til en original tilstand eller bytter ut varen med en ny vare. I visse tilfeller har du også rett til å heve avtalen og bli tilbakebetalt. Du skal alltid reklamere på produktet så fort som mulig og uten unødvendige forsinkelser etter at feilen har blitt oppdaget. 2 måneder etter at feilen har blitt oppdaget vil alltid anses som en rimelig tid for varsling.

Ønsker du å reklamere på et produkt, ber vi deg om å fylle ut reklamasjonsskjemaet vårt før du sender varen i retur til oss. Vi vender tilbake til deg på henvendelsen og kommer med videre instruksjoner så raskt som mulig. Ved godkjent reklamasjon betaler du naturligvis som kunde ikke for eventuell returkostnad eller frakt for erstattende produkter.

Reklamasjon på spesialtilpassede produkter

Vi følger anbefalinger innenfor bransjen vedrørende evaluering av verksteder og malearbeid, som innebærer at vi evaluerer hvert enkelt tilfelle individuelt.

Reservasjonsrett

Krav på betingelser/installering av solgte produkter

En rekke av produktene vi selger på nettsiden krever å bli installert av fagpersoner og/eller visse betingelser, f.eks. etter plan- og bygningsloven. Det er kundens ansvar å sikre at nødvendige betingelser og lover for installering overholdes. På hjemmesiden til lovdata finner du mer informasjon om betingelser og lover. Vi anbefaler at man bruker et ansvarlig foretak for å sende søknaden til kommunen på dine vegne. Reklamasjon eller skader som følge av feilaktig installering, blir ikke kompensert av Qvesarum.

Force Majeure

Vi tar forbehold om at det er avtaler som til en viss grad ikke kan fullføres dersom det forekommer omstendigheter som er utenfor vår kontroll eller som vi ikke kunne forutse eller overvinne. Dette gjelder også omstendigheter som kompliserer, forhindrer eller forsinker at avtalen fullføres. Dette gjelder bl.a. handlinger eller unnlatelser fra myndighetene, ny eller endret lovgivning, arbeidskonflikter, krig eller fare for krig, blokkeringer, brann, eksplosjon, oversvømmelser, naturkatastrofer eller ulykker av større omfang. I force majeure inngår også beslutninger fra myndighetene som påvirker markedet og produkter negativt, f.eks. restriksjoner, advarsler, salgsforbud osv.

Konfliktløsning

Dersom det skulle oppstå en konflikt mellom deg og oss, og denne mot formodning ikke kan løses, så skal konflikten prøves i retten etter lovgivning. Dersom en sak prøves for Forbrukerrådet, så kommer vi til å følge beslutningen til denne nemden. Dersom du ønsker å opprette en sak, kan du kontakte Forbrukerrådet via post til Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo eller via telefon til 23 40 05 00. Du kan også opprette en sak via EU-kommisjonens nettportal for konfliktløsning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.